22.08.2015

Maxim - Noapte fara tine = Akcent - Ti-am promis + Adi Sana - Angels?

Baietii de la Maxim au lansat cu surle si trambite o noua piesa, numita "Noapte fara tine". Insa ramane de vazut daca se va ridica la nivelul single-ului de debut, mai ales ca Adi Sana, omul din umbra, care le produce cantacele, a decis sa recicleze tema unui hit Akcent din anii 2000.

Foto: Facebook/Maxim
Iata o parte din versuri:

Ti-am promis ca daca plec te iau cu mine 
Fara tine, fara tine nu mi-e bine 
Si vreau sa vii cu mine de voi pleca 
Ti-am promis ca daca plec te iau cu mine



Va suna cunoscut? Ei bine, Adi Sana pare ca s-a jucat putin cu ordinea cuvintelor din refrenul hitului Akcent - Ti-am promis (2001) si le-a incredintat unui boy band.
Coincidenta? Lipsa de inspiratie? Sau a vrut pur si simplu sa reediteze acest cantec? Ori e continuarea lui? Mai e o varianta posibila: oare a scris versuri asemanatoare ca sa ii atraga pe melancolici, cei care inca suspinsa dupa acea perioada a muzicii romanesti?

In orice caz, cred ca Adi Sana ca ar putea sa dea niste explicatii legate de "izvoarele" piesei.

Si ti-am promis c-o sa te iau, o sa te iau cu mine 
Dac-ar fi sa plec (Dac-ar fi sa plec) 
Acum te las, te parasesc, te-as lua cu mine 
Dar n-am bani de bilet


In afara de asemanarea de necontestat intre versurile celor doua cantece, "Noapte fara tine" mai are o mica problema: linia melodica aduce cu o piesa la care Adi Sana a pus umarul, din 2011, anume "Angels" (feat Sandra N.).

 

Am citit cateva comentarii, in care lumea ii lua apararea. "Ce daca seamana? E normal sa semene! A participat la compunerea lor. Omul are un stil" - cam asta e ideea de baza.

Insa exista cateva chestiuni care nu-mi dau pace. "Ti-am promis" a fost compusa de Marius Moga, baietii de la Akcent fiind doar interpretii. Deci, Adi Sana nu a miscat un deget pentru piesa asta. Nu ma credeti? Mai vreti inca o dovada? Iata coperta albumului "In culori", via Discogs.



Pe de alta parte, cat de ok e sa reciclezi o piesa mai veche si sa o dai altcuiva sa o cante?

Chiar daca e un pic enervant, nu e o crima chiar atat de mare. De reluare unor hituri precedente sunt "vinovati" si artisti de renume international. De exemplu, Ricki Martin a fost criticat pentru asemanarile dintre "Livin' La Vida Loca" si "She Bangs", doua hituri, doua albume diferite, aceeasi reteta.

Cu toate ca exista asemanari, asta nu inseamna ca piesele sunt identice unele cu altele.

Impresia mea e ca Adi Sana a aplicat o reteta veche unui lucru nou, iar asta poate avea fie un deznodamant pozitiv (piesa sa prinda la public, fara sa dea prea multa atentie asemanarilor), fie unul negativ (sa zaca in analele YouTube-ului).

Momentan, are 227.000 de vizualizari, dupa 4 zile de la lansare. O sa urmarim evolutia.

Foto: Captura YouTube
Dar trebuie sa dam Cezarului ce e al Cezarului. Piesa "Noapte fara tine" e catchy, iar peisajul din clip e wow. Insa pentru a fi difuzata la radio si TV, ea trebuie sa ajunga mai departe de publicul lor tinta: pustoaicele.

Ah, mai am o nelamurire: Gabi mi se pare ca e cam marginalizat si ca nu are parte de atentia pe care o merita vocea lui. Pana la urma, e cea mai puternica si are un vibrato placut.

Foto: Instagram/Gabriel Ciobota
Voi ce parere aveti? Exista asemanari sau sunt doar in capul meu? :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...