26.11.2014

eMag castiga oricum din faza "produse resiligate la 1 leu"

eMag a divizat Internetul cand a anuntat ca va onora toate comenzile inregistrate in timpul in care mai multe produse resigilate au avut preturi de 1 leu sau de cativa lei pe site.

Unii au spus "jos palaria", in timp ce altii cred ca e vorba de o teorie a conspiratiei.

Dar haideti sa analizam cele doua idei.   

Manafu crede ca nu e vorba de o strategie de PR, ci de o simpla eroare care a costat eMag peste 200.000 de euro.

O suma destul de mare, cu care si-ar fi asigurat o promovare de lunga durata la tv sau outdoor. In consecinta, el sustine ca acesti bani nu ar merita sa fie investiti intr-o campanie care ar face buzz timp de cateva zile.


Si oricum, reclama pe Net e mai accesibila si mai ieftina, asa ca o strategie de PR ar iesi din calcul, pentru ca eMag se poate promova in online cand vrea cum vrea si pe ce site-uri vrea cu un buget simtitor mai mic. 

Dar daca a fost doar o simpla eroare, pe mine ma framanta urmatoarele intrebari: Ce fel de eroare a fost de a persistat timp de trei ore? Nu putea fi rezolvata mai repede sau nu a fost descoperita la timp? De ce nu au scos din functiune site-ul in tot acest timp? Ar fi cauzat pagube mai mari decat aceasta greseala?

Probabil nu imi va raspunde nimeni la aceste intrebari, poate nu e in interesul lor sa isi etaleze punctele slabe. 

Insa cateva indicii am gasit in comunicatul pe care l-au remis atunci: "Este o eroare tehnica si ne-o asumam, respectul fata de client ne obliga. Chiar daca suntem mari, facem greseli. Sistemul din spatele platformei este complex, la viteza cu care vrem să crestem apar si erori din care invatam. Nu a fost nimic planificat. Este o sumă mare si pentru noi, dacă faceam planificat, am fi limitat “investitia” :)", a declarat Iulian Stanciu, directorul general eMag.

Daca a fost o strategie de PR, atunci eMag a avut un buget alocat pentru ea, iar in momentul in care banii s-au terminat, au terminat promotia.
  • Concluzia
Una peste alta, doar cei de la eMag stiu ce s-a intamplat cu adevarat atunci.

Insa oricare ar fi adevarul, ei au avut multe de castigat.
  1. Au facut buzz in online timp de cateva zile. Dupa anuntul oficial al reprezentantilor companiei cu privire la eroarea tehnica inregistrata in perioada Black Friday, retailerul a inregistrat  1.270 de mentiuni in online, potrivit unei analize realizate de mediaTRUST.
  2. Au luat fata celorlalte magazine de Black Friday (Flanco a vandut mai putin decat se astepta - 98 fata de 110 milioane de lei). Dar nu numai in materie de vanzari, ci si prin prisma faptului ca a avut parte de o super promovare.
  3. Prin faptul ca va onora aceste comenzi, va obliga si alte magazine sa daca la fel.
  4. Emag a crescut in ochii clientilor.
  5. A scapat de multe produse resigilate sau poate chiar cu defecte pe care le-ar fi vandut greu.

2 comentarii:

  1. Eu cred ca a fost strategie de marketing...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa cum am scris si in articol, doar ei stiu ce s-a intamplat cu adevarat acolo, insa exista intr-adevar unele semne de intrebare...

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...